Thursday, April 24, 2014

CINTA Terhalang Oleh Dot..Dot..Dot

'' Dia.. Insan pertama yang bertatah. Dia.. Insan Pertama yg ku cinta ..
Tapi cinta terhalang oleh ..... "
Sila isikan jawapan di tempat dot.dot.. di atas. kalau betul dapat 1 sen ! hehee

Nampak sangat aku dah bengong habis ni. hehe. Lirik lagu pun dag tunggang langgang.
Actually nak focus tang " cinta terhalang " aje..
Nampak tak permainan aku di situ . kikiki. macam main bola sepak rasanya.

Apesal lately, aku sibuk cakap pasal cinta ek? maybe sebab musim orang kahwin kot..
Pada pendapat aku, tak semua cerita cinta dapat disempurnakan tanpa ada halangan.
Itulah nama ujian orang bercinta. haha. begitulah kekdahnya. ceewaahh !! puihh..


Hensem lagi macho lelaki di atas kan? hik hik.
Sila jangan pandang untuk kali ke-2 ye gadis-gadis sekalian. Tak tidur siang jawabnya.
Ofcoz dia bukan boypreng aku yang sebenar. Tapi terlebih dan terkureng macam ni rupanya.
Mama meletakan 1 syarat, yang lamaran si dia akan diterima..
Jika si mamat arab nun jauh di Dubai balik ke Malaysia.
Dan menetap bersama keluarga aku di sini. Malaysia yang tercinta gitu. woah !
Orang kata jika cinta lautan api sanggup direnangi.
Tapi tak payah nak berenang kuak lentang pelbagai aksi. Dah tak sanggup. huhu
Tak sanggup nak pindah ke luar kepompong. hik hik. Aku lah orang tu ! hahaa
Family dia ok, sepupu dia pun rajin FB Chat dengan aku.
Tapi itulah. Tak ade jodoh katekan. Aku ok je . haa. Ok.. next halangan !!


Ala~ ade boypreng kembar tu biasalah kot.
Selagi hampo-hampo tak tertukar pasangan time nak dating. Kira dah ok la tu.
Bukan aku nak cerita pasal kembar pun. Point yang penting its ..
Percintaan berlainan AGAMA. boleh di terima tak?
Lagi-lagi lelaki tu, mix blood (cina + indian) = Kembar cindian

Terhalang kerana.. si ibu kepada lelaki tersebut. Tak benarkan si anak masuk ISLAM.
Dia takut si anak, akan lupakan si ibu (cina)
Walaupun lelaki itu, memang dah lame berkeinginan nak masuk ISLAM.

'' He such a good man, very gentleman & respect other people " - aku doakan dia-


Aku tak nak sentuh bab halangan dari segi status dan kekayaan.
Sebab.. depend on people. Ade yang ok, sanggup share kekayaan & kesenangan bersama.
Ada yang ukur tahap Pendidikan. Nak baka pandai (Dr. Professor) katanya ! hahaha.

Last thing pasal Keturunan. Urm.. masalah yang aku sedang hadapi sebenarnya.
Sebab aku tak ada Sharifah. Aku ada SITI. Bukan si tikuss ye. hehee
Aku kurang pasti bab keturunan ni. Sebab aku tak ada pengalaman.

Any one can share with me ? haahaa.
'' Umi dia kata proceed after a month "


'' pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas ''

No comments:

Post a Comment