Monday, December 30, 2013

Slot Akasia TV3 - Ariana Rose


My first novel in 2013 '' THE WEDDING BREAKER ''
Aku dah lama stop baca novel cintan-cintun ni.
Sebab bosan dengan jalan cerita yang lebih kurang sama.
Kawin paksa & bercinta.

Tak merangsang otak aku langsung. heeeehee
sorry. bukan nak condem ye. Ini adalah pendapat peribadi aku.
Sebagai pembaca, aku ada garis panduan yang aku ikut.
ecececehh da macam nak amik exam gamaknya.

But seriously, aku begitu tertarik dengan hasil penulisan beliau.
Pada aku beliau seorang penulis yang kreatif dan luas pemandangan.
Sedikit biodata yang aku dapat dari blog ' EVELYN ROSE '
Graduate Master Engineering UK.
Then now, still bergelar student PHD Research kat UK jugak.

Kalau siapa yang da baca Novel The wedding breaker tu. ada biodata pasal dia.
Aku pikir dia ni, dah tua tau. haha. sebab gaya penulisan orang muda tak macam dia.
Macam banyak pengalaman. saje aku nak puji lebih-lebih.


ARIANA ROSE

Mesti tak sabar nak tunggu pukul 6 ye? hahaaa
Aku tengok kat blog lain banyak update pasal cerita ni.

Ok, sabar. aku pun sama. memang tunggu-tunggu cerita ni.
Tak sangka diadaptasikan kat TV.

Aku saja nak buat review watak.
AWAS !! Jangan Tiru Aksi Mengarut aku. huhu.
Aku kan imaginasi terlebih, so bila aku baca novel tu.
Mulalah aku terbayangkan watak-watak utama.

Kalau watak dalam Malaysia yang lebih sesuai aku pilih mamat kat bawah ni >_<

ARIANA ROSE

Kenapa Afiq Muiz?
sebab watak Tengku Adam agak belagak, macho and sangat superb hensem.
Potongan badan lebih kurang macam aku rasa. hehe
Aku tak adelah minat dia sangat-sangat.
Watak utama dalam Mimpi Cinderella, sangat berkesan.
Walaupun dia muda and sangat baru dalam dunia hiburan.
Disebabkan itu, terpalit kotroversi yang tak berapa elok.
Sampai tak muncul kat media lagi. Kesian jugak dia ni =) 

ARIANA ROSE

Base on Novel, watak ariana rose.
Seorang yang kecil molek, putih dan gebu.
Berasal dari Kelantan. Ciri-ciri gadis melayu pada aku.
More to Tiz Zaqyah. hehee

Ini sekadar pandangan dari aku. Seorang pembaca novel.
Kebiasaannya aku bayangkan, akulah watak utama.
hehehe. perasaan betul aku.
Tapi sebab penulisan evelyn rose ni betul-betul details.
So, aku terbayangkan watak-watak ini.

Tapi, tak kisahlah. Hope yang galas watak ni. dapat beri yang terbaik.
'' penulisan best, lagu best, tapi watak pulak spoil ''

* That novel sangat istimewa pada aku. Sumber kekuatan *
Aku baca this novel masa Allah turunkan ujian pada aku.
** Aku faham apa yang dimaksudkan dengan Takdir, jodoh dan maut **

No comments:

Post a Comment